Free Abaqus Tutorials

Translate

3 Nisan 2014

Abaqus Örnekleri - Perçinle birleştirilmiş levhanın yükleme analizi

Milimetrik SI birimiyle çalışıldı.
1.       Üç adet part oluşturuldu.
10*20 mm boyutlarında iki adet plaka ve ortasında bulon çapı olan 2 mm lik delik açıldı.


Başlık çapı 2.2 mm olan ve bulon çapı 1.8 mm olan bir bulon.
  

2.       Parçalara atanacak malzeme özellikleri Property modülünden Create Material seçerek girildi.


Yoğunluk olarak 7,8e-5 değeri verildi.

3.       Assembly modülünden Instances oluşturuldu.




4.       Step modülünden yeni bir step oluşturuldu ve Dynamic Explicit  yöntemi seçildi.



5.       Interaction modülünden yeni bir interaction oluşturuldu. Interaction tipi olarak general contact seçildi. Contact domain bölümünde all with self ve global property assignment bölümünde oluşturulan normal ve tanjant davranışlarını içeren etkileşim özellikleri seçildi. 




6.       Load modülünden sisteme etkiyen yükler ve sınır koşulları belirlendi.




7.       Sistemdeki parçalar Mesh modülünden meshlendi.



8.       Job modülünden yeni bir job oluşturuldu ve çalıştırıldı.ç








9.       Analiz sonucunda sistem büyük deformasyonlar yaptığı halde perçinin bu yüke dayandığı  görülmüştür.













4 yorum:

  1. Selamuna aleyküm hocam, çok faydalı paylaşımlarda bulunuyorsunuz, öncelikle çok teşekkür ederim. Benim abaquste takıldığım bir nokta var, yardımcı olursanız çok sevinirim. Abaquste bir kirişin üzerine istediğimiz bir kısmına noktasal yük veya bir çizgi boyunca çizgisel yük yüklemek için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor, load kısmını açıp noktasal yükü seçtiğimde sadece belirli birkaç tane noktayı seçebiliyorum oysa benim kirişin tam orta kısmında yükleme yapmam gerekiyor bu kısmı seçemiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkürler :)
      bunu yapmak için çizdiğiniz part üzerine bir nokta veya çizgi çizerseniz daha sonra istediğiniz yükü bu çizgiye veya noktaya uygulayabilirsiniz

      Sil
  2. Merhaba hocam paylaşmlarınız için teşekkürler. Benim size bir sorum olacaktı. Abaqus programında buckle analiz yapıyorum malzeme olarak çelik seçtim.Malzemeyi tanımlarken Density, elastisite modülü ve poison oranının yanında plasticity kısmından plastic seçip çeliğin stress-strain değerlerini giriyorum. Yani malzemeyi sadece elastik değil aynı zamanda plastik tanımlıyorum. Buckle analizde çıkan eigenvalue değeri malzemenin plastic özellikleri girmeden sadece elastisite modülü ve poison oranını tanımlayarak yaptığım analizle aynı çıkıyor. Farklı çıkması gerekmez mi? Ne yapmalıyım, şimdiden çok teşekkür ediyorum. Derslerin devamını bekliyoruz hocam

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hocam paylaşmlarınız için teşekkürler. Benim size bir sorum olacaktı. Abaqus programında buckle analiz yapıyorum malzeme olarak çelik seçtim.Malzemeyi tanımlarken Density, elastisite modülü ve poison oranının yanında plasticity kısmından plastic seçip çeliğin stress-strain değerlerini giriyorum. Yani malzemeyi sadece elastik değil aynı zamanda plastik tanımlıyorum. Buckle analizde çıkan eigenvalue değeri malzemenin plastic özellikleri girmeden sadece elastisite modülü ve poison oranını tanımlayarak yaptığım analizle aynı çıkıyor. Farklı çıkması gerekmez mi? Ne yapmalıyım, şimdiden çok teşekkür ediyorum. Derslerin devamını bekliyoruz hocam

    YanıtlaSil